De vraagstelling leek eenvoudig: Hoe krijgen we de aandacht op een ludieke manier van een jonge doelgroep (18 – 30) voor de activiteiten van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Deels als voorlichting tav de werkelijke activiteiten, maar ook zeker om HHNK te presenteren als leuke werkgever!
Het antwoord leek even eenvoudig… Het Zeikrijk 😉 . Een belangrijke taak van het Waterschap is het verwerken van afvalwater tot bruikbaar oppervlaktewater. Dus stel dat je de doelgroep ‘kietelt’ op het moment van produceren van afvalwater?
Op basis van een aantal schetsen en de inzet van een Waterschap-werkgroep is de pilot gerealiseerd. Er is een ‘plaskruis’ (te vinden op menig festival en sportevenement) uitgerust met een HHNK-kroon, voorzien van display, sensoren en geluid. Bij het betreden van het plaskruis start op basis van bewegingsdetectie een korte, ludieke boodschap.
De uitvoering: 3D-print van de kroon en alle techniek is verzorgd door 3D Makers Zone uit Haarlem